Tavoite:

SPR Hätäensiapukurssi 8 t® sisältää laajasti erilaisia hätäensiavun aiheita ja innostaa oppimaan elämän tärkeimpiä taitoja monipuolisten harjoitusten avulla.

• Tajuttoman henkilön tunnistaminen ja ensiapu
  • Aikuisen painelu-puhalluselvytys
  • Sydäniskurin (defibrillaattori) käyttö
  • Tukehtuvan henkilön ensiapu
  • Tavallisimpien sairauskohtausten ensiapu, esim. rintakipu, matala verensokeri, aivoverenkierron häiriöt, kouristukset, vakava allerginen reaktio
  • Suuren verenvuodon tyrehdyttäminen
  • Verenkierron häiriötilan ensiapu (sokki)
  • Tapaturmien ennaltaehkäisy
  • Tyypillisimpien haavojen ja palovammojen ensiapu
  • Terveyden edistäminen
  • Henkinen ensiapu
  • Tarvittaessa ryhmäkohtaisia painotuksia

Hätäensiapukurssin suorittaneelle voidaan uusia alle kolme vuotta vanha EA1 tai EA2-korttipätevyys yhden kerran. Kurssin hyväksytysti suorittaneella on mahdollisuus lunastaa Hätäensiapu 8h todistus hintaan 25€.  Koulutus on voimassa kolme vuotta.

Kurssi on mahdollista järjestää kuorma- ja linja-autonkuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutuksena.

Kurssin sisältö sekä kouluttajan pätevyys kattavat KELA:n työterveyshuollon korvaukseen vaadittavat kriteerit.

Kesto: 8 t

Osallistujamäärä: max 15 hlöä/kouluttaja